piątek, 13 maja 2016

w poszukiwaniu dobrego projektu domu cz.2

W drugiej części cyklu poszukiwawczego przyglądam się projektom domów z użytkowym poddaszem. W naszej strefie klimatycznej ten typ domu jest bodaj najczęściej spotykany. I oczywiście ma mnóstwo zalet, choć zawsze przed ostatecznym wyborem należy zastanowić się czy chcemy biegać po schodach kilka (-naście) razy dziennie i czy na pewno nie będą nam przeszkadzać skosy w pokojach na piętrze. Muszę przyznać, że  mnie do tego typu domu przekonuje właśnie obecność schodów (bo przesiadywać na nich wprost uwielbiam) i możliwość oglądania okolicy (choćby tylko własnego ogródka) z pewnej wysokości (co z poziomu domu parterowego jest niemożliwe).

Jestem fanką prostoty, więc bryła i dach muszą być proste w konstrukcji, nie mam sentymentów do wykuszy czy lukarn. Od rzutów wymagam wygody i funkcjonalności, li i jedynie. Dlatego od razu wpadł mi w oko Projekt domu Gdynia ( mam nadzieję, że nie zadziałała tu  tylko moja słabość do tego portowego miasta). Powierzchnia użytkowa tego domu -168 m2, gwarantuje dużo przestrzeni.

Nowoczesna i minimalistyczna bryła oraz takaż elewacja- to lubię! Szary dach z blachy i nieco jasnego drewna do ocieplenia białej elewacji. Wiata samochodowa i zadaszenie wejścia tworzą spójną całość.

Zdjęcie projektu Gdynia GDD1028
Projekt domu Gdynia zdjęcie: extradom.pl

Od razu wiadomo, że wnętrza będą pełne słońca i pozytywnej energii. Na pewno warto jednak pomyśleć o zacienieniu tarasu (od czytania ze słońcem na kartkach bolą oczy).

Zdjęcie projektu Gdynia GDD1028
Projekt domu Gdynia zdjęcie: extradom.pl

Rzuty- tu niczego nie brakuje!  Wygodny i duży wiatrołap z pomieszczeniem gospodarczym obok. Kuchnia z długimi blatami do pracy i wyspą z kuchenką, swobodna przestrzeń jadalni i salonu (z widokiem na chmury), schody pod którymi na pewno zawiesiłabym hamak. Plusem jest tu też brak korytarzyków, z salonu bezpośrednio wchodzi się do sporej części będącej pracownią/ gabinetem/ biblioteką. Mniej fortunne wydaje mi się wejście do łazienki, ale możliwe, że schody będą niejakim parawanem oddzielającym je od jadalni.


Rzut parteru projektu Gdynia
Projekt domu Gdynia zdjęcie: extradom.pl


Na piętrze- dużo światła zapewniają wysokie okna łączące poziomy, na antresoli przestrzeń rekreacyjna- tu sugerująca spędzanie czasu przed ekranem, ale przecież niekoniecznie. Sypialnia rodziców, połączona z łazienką jest oddzielona od części przeznaczonej dla młodszego pokolenia, które oprócz własnej łazienki ma do dyspozycji również obszerną garderobę.

Rzut poddasza projektu Gdynia
Projekt domu Gdynia zdjęcie: extradom.pl

Doprawdy- w całości perfekcja! Szczególnie, że ten projekt powstał w zgodzie z zasadami budownictwa energooszczędnego. Zdecydowanie chętnie zamieszkałabym w tej Gdyni.

18 komentarzy:

  1. Dom perfekcyjny. Niczego tutaj nie brakuje na pierwszy rzut oka. Dobry projekt.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przytulny domek. Projekt jak najbardziej na plus :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne wnętrze. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Jest to w stu procentach mój styl. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładny projekt domu, mój dom miał bardzo podobny. Bardzo podoba mi się połączenie kuchni, salonu i jadalni. Przy przyjmowaniu gości dużo to ułatwia, nie trzeba krążyć między pokojami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ten projekt domu, myślę, że mógłbym taki mieć. Chociaż dwie łazienki na piętrze to chyba za dużo. Ale jak wiadomo, każdemu pasuje coś innego. Każdy projekt domu trzeba dostosować do siebie i oczywiście do działki.

    OdpowiedzUsuń
  6. W idealnym projekcie domu musi być dobrze rozplanowane ogrzewanie. Ja używam grzejników nogen, bo są energooszczędne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealny projekt domu to taki, który jest ekologiczny i ekonomiczny. Dlatego ja szukam takiego projektu, który zakłada montaż paneli słonecznych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Projektując dom na pewno uwzględniłbym montaż systemu alarmowego. Dom pochłania ogromną ilość pieniędzy, dlatego lepiej zabezpieczyć się przez niebezpiecznymi sytuacjami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dom powinien być przede wszystkim piękny w środku. W Magazynie dla kobiet jest mnóstwo inspiracji jak urządzić dom lub mieszkanie. Mi najbardziej podoba się styl skandynawski.

    OdpowiedzUsuń
  10. W projekcie mojego wymarzonego domu nie mogło zabraknąć kamienia dekoracyjnego z Zamościa. Dom to nie tylko wnętrze, ale również elewacja.

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie buduję dom i wybranie projektu nie jest była łatwa sprawa. Na razie jestem na etapie gięcia blach i laserowego wycinania elementów ogrodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Projekt domu już mam, tak samo wszystkie wyliczenia. Teraz zbieram materiały budowlane. Zacząłem od folii budowlanej, która na pewno mi się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  13. Marzy m się dom w stylu loftowym, a najbardziej metalowe schody z czarną balustradą. Wyglądają bardzo nowocześnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mój dom jest w trakcie budowy i zamierzam w nim zamontować pompę ciepła. Dzięki czemu dom będzie bardziej ekologiczny.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ładny projekt. Ja kupiłem projekt domu z poddaszem użytkowym. Na poddaszu mam zamiar zrobić sypialnie dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli mamy już projekt domu, to warto zacząć współpracować z prawnikiem. Ja nie znam się na prawie budowlanym, dlatego ufam prawnikowi. Budowa domu to naprawdę dużo dokumentów.

    OdpowiedzUsuń
  17. W dobrym projekcie domu punkty świetlne są rozplanowane tak, aby wszędzie było jasno. Ja stawiam na oświetlenie led, najlepiej o jasnej i naturalnej barwie.

    OdpowiedzUsuń